Byråd
Lokaldemokrati
Navne

Partiskift og spidskandidat klar til KV25: Her er ugens navnenyt

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over ugens navnenyheder.

Illustration: Line Bisgaard

17. 02. 2023 - kl. 11:51
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Denne uges udgave af ’Transfervinduet’ bliver i den politiske verden. Mens det har været stille med nyt fra jobfronten, har ugen dog budt på nyt fra landets kommunalbestyrelser og byråd.

I Roskilde har Gitte Simoni, der i juni sidste år forlod Dansk Folkeparti, som hun er valgt ind i både byrådet i Roskilde og regionsrådet i Region Sjælland for, nu meldt sig ind Socialdemokratiet. Det skriver hun på Facebook sammen med et billede af hende selv sammen med Roskildes borgmester Tomas Breddam (S) og formanden for Region Sjælland, Heino Knudsen (S).