5 resultater

Ekspert: Gennembrudsforlig er vigtigt pejlemærke for offentligt ansatte

Arbejdsmarked
Arbejdsmarkedspolitik
Økonomi

Arbejdsmarkedsforsker kalder det gennembrudsforlig, som Dansk Industri og CO-Industri søndag præsenterede i forbindelse med overenskomstforhandlingerne på det private område, for altafgørende og et vigtigt pejlemærke for de offentlige ansatte. Og så er det ikke kun lønprocenter, men også de bløde pakker i forliget, man skal bide mærke i, mener han.

Ankestyrelsen frikender Gladsaxe for nødberedskab i hjemmeplejen

Ældre

Flere kommuner måtte i december 2021 og januar 2022 aktivere et nødberedskab i hjemmeplejen på grund af personalemangel. Det fik Ældre Sagen til at klage til Ankestyrelsen, der nu har afsluttet en sag og frikendt Gladsaxe Kommune.

Rødovre udvikler kommunal VR-by til sårbare borgere

Udsatte

En hel virtuel by, hvor personer kan gå rundt og interagere med verden påført VR-briller, er et bud på, hvordan man hjælper personer, der har det svært i den virkelige verden.

”Jeg er typen, der bare smøger ærmerne op”

Lås ikon

For Susan Gyldenkilde (S), Horsens, er det noget så klassisk som den sociale indignation, der driver lysten til at være byrådsmedlem. Siden hendes byrådsdebut for over 20 år siden er mængden af regler kun vokset – men så er det bare med at finde løsninger, siger hun.

Kommunaldirektør hjemsendt under undersøgelse

Ledelse
Arbejdsmiljø

Kommunaldirektør i Norddjurs Christian Bertelsen er blevet hjemsendt efter et ekstraordinært møde i økonomiudvalget. Nu skal en ekstern rådgivningsvirksomhed undersøge det psykiske arbejdsmiljø i kommunaldirektørens sekretariat.