Ledelse
Arbejdsmiljø

Kommunaldirektør hjemsendt under undersøgelse

Kommunaldirektør i Norddjurs Christian Bertelsen er blevet hjemsendt efter et ekstraordinært møde i økonomiudvalget. Nu skal en ekstern rådgivningsvirksomhed undersøge det psykiske arbejdsmiljø i kommunaldirektørens sekretariat.

Kommunaldirektør Christian Bertelsen. Foto: Norddjurs Kommune

20. 02. 2023 - kl. 10:34
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

På et ekstraordinært møde søndag eftermiddag har økonomiudvalget i Norddjurs besluttet at hjemsende og fritage kommunaldirektør Christian Bertelsen for tjeneste. Kommunaldirektøren sendes hjem, mens en arbejdsmiljøsag skal undersøges nærmere. Det oplyser kommunen i en pressemeddelelse.

I starten af januar fik Norddjurs Kommune et påbud fra Arbejdstilsynet om at undersøge det psykiske arbejdsmiljø i kommunaldirektørens sekretariat. Den undersøgelse skal gennemføres af en ekstern autoriseret rådgivningsvirksomhed.