Udsatte

Rødovre udvikler kommunal VR-by til sårbare borgere

En hel virtuel by, hvor personer kan gå rundt og interagere med verden påført VR-briller, er et bud på, hvordan man hjælper personer, der har det svært i den virkelige verden.

20. 02. 2023 - kl. 11:24
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

I Rødovre har de i flere år arbejdet med virtual reality med gode resultater til følge.

De har blandt andet haft succes med at få børn, der ellers er svære at få til at røre sig og føler ubehag, når de gør det, til at få sved på panden ved at spille spil med VR-briller på, og de har trænet børn med adhd i at fastholde koncentrationen på et stykke arbejde og samarbejde og kommunikere i den virtuelle verden.