Psykiatri

Holstebro går videre med nyt alternativ til psykiatriske indlæggelser

Resultaterne af et projekt målrettet borgere med psykiatriske lidelser og misbrug er så lovende, at Holstebro Kommune fortsætter indsatsen, selv om projektet er afsluttet

Det er her på Specialcenter Skovvang i Holstebro Kommune, to midlertidige psykiatriske omsorgspladser er blevet oprettet. Foto: Holstebro Kommune

21. 02. 2023 - kl. 11:23
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Antallet af indlæggelser og varigheden af indlæggelserne er faldet. Borgerne har fået mere stabilitet og ro i deres hverdag - og dermed et bedre grundlag for forandringer og nye livsmuligheder. Og medarbejderne bakker i stor stil op om projektet.

Det er hovedkonklusionerne i evalueringen af et projekt, der handler om midlertidige psykiatriske omsorgspladser (MPO). Det skriver Holstebro Kommune i en pressemeddelelse.