Gå til hovedindhold
Digitalisering

Succesfuld chatbot kan snart tale

Det skal øge den digitale inklusion og spare kommunale medarbejdere for at håndtere enkle henvendelser fra borgere, når chatbotten Muni får en stemme.

Fremover kan kommunale medarbejdere måske få mere tid til at snakke sammen i stedet for at håndtere enkle henvendelser fra borgere. Det kan chatbotten Muni snart tage sig af, når den får en stemme. Foto: Colourbox

22. 02. 2023 - kl. 11:54
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Medarbejderne i de 37 kommuner, der er med i Den Digitale Hotline, kan snart se frem til, at deres kollega, chatbotten Muni, begynder at tale.

I øjeblikket arbejdes der nemlig på at give chatbotten, der siden 2020 har skrevet med tusindvis af borgere og håndteret deres forespørgsler, en stemme. Det skal gøre det nemmere for borgere, der kan have det svært i mødet med det offentlige, at henvende sig til kommunen.

Log ind

For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.

Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her