6 resultater

Søren Kjær bliver ny kommunaldirektør i Lemvig

Navne

Sorøs tidligere kommunaldirektør Søren Søndergård Kjær bliver ny kommunaldirektør i Lemvig. Han tiltræder 1. april og afløser Lars Keld Hansen, der går på pension.

Aarhus har sikret ny sundhedsdirektør

Administration

Regionsdirektør i Region Nordjylland Christian Boel bliver ny direktør for sundhed og omsorg i Aarhus Kommune.

Akutplan på plads: Udvider behandlingsansvar og afskaffer modregning af efterløn for ansatte i ældreplejen

KL
Folketinget
Forebyggelse

Regeringen og Danske Regioner har indgået en aftale om en akutplan, der skal nedbringe ventetiderne, robustgøre akutmodtagelserne og løfte aktiviteten og produktiviteten på sygehusene. For kommunerne betyder planen, at forsøget med behandlingsansvar i 72 timer bliver udvidet, at modregningen af efterlønnen for ansatte i ældreplejen midlertidigt bliver afskaffet, og at der skal laves en taskforce, som skal se på øget brug af udenlandsk arbejdskraft.

Konstitueret kommunaldirektør beholder pladsen

Administration

48-årige Marianne Berthelsen, der er direktør for læring i Hedensted Kommune og siden sidste år har været konstitueret kommunaldirektør, er blandt et stærkt felt af ansøgere blevet udpeget til at fortsætte i stillingen.

KL-formand: Håndteringen af ukrainske flygtninge viser styrken i kommunestyret

Flygtninge
Ukraine

En ny rapport fra KL, Røde Kors og DRC Dansk Flygtningehjælp tegner et billede af en ekstraordinær situation omkring modtagelsen af de mange ukrainske flygtninge og et tæt og fleksibelt samarbejde mellem staten, asylcentre, kommuner, civilsamfundsorganisationer og private aktører. Rapporten opsamler viden og erfaringer omkring den historisk store tilstrømning af flygtninge og giver en række anbefalinger til modtagelse af flygtninge i Danmark i fremtiden.

Få servicehunde til stor efterspørgsel: ”Det er noget skrammel”

Social

Efterspørgslen på servicehunde har oversteget udbuddet, og det fører til lange ventetider. Endnu længere ventetid skaber det, at gruppen af borgere, der søger om at få bevilget en servicehund, kan være svær at samarbejde med.