Navne
Ledelse

Aarhus har sikret ny sundhedsdirektør

Regionsdirektør i Region Nordjylland Christian Boel bliver ny direktør for sundhed og omsorg i Aarhus Kommune.

Regionsdirektør Christian Boel bliver ny direktør for sundhed og omsorg i Aarhus. Foto: Aarhus Kommune

23. 02. 2023 - kl. 11:13
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Byrådet i Aarhus vedtog onsdag aften, at Christian Boel bliver kommunens nye direktør for magistratsafdelingen for sundhed og omsorg. Christian Boel er i dag regionsdirektør i Region Nordjylland.

– Jeg er utrolig glad for, at Christian Boel har sagt ja til at blive vores nye direktør. Christian Boel er en strategisk topleder med erfaring fra både kommune og region, fagfagligt stærk og med gode resultater med sig, som bygger på evner til godt samarbejde og en involverende ledelsesstil, siger rådmand for sundhed og omsorg Christian Budde (V) i en pressemeddelelse og fortsætter: