Ukraine

Et år med ukrainske flygtninge: ”Vi har været meget lidt kommunale”

Det kommunale Danmark er blevet blåstemplet gennem de seneste års kriser, mener kommunaldirektør i Gentofte Torben Frølich. Vardes borgmester Mads Sørensen (V) glæder sig over et ”enestående” civilsamfund, der har været en stor ressource det seneste år.

Foto: Sønderborg Kommune

24. 02. 2023 - kl. 11:21
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Ved en fejl var artiklens skribent i første omgang kommet til at kalde Vardes borgmester for Mads Andersen. Han hedder retteligt Mads Sørensen. Vi beklager fejlen.

Det er i dag et år siden, at Rusland invaderede Ukraine og sendte millioner af ukrainere på flugt. Over 33.000 er kommet til Danmark og blevet fordelt i kommunerne.