4 resultater

Flere kommuner får medhold af Ankestyrelsen i klagesager fra Ældre Sagen

Ældre

Sager om personalemangel og reduceret tid på plejehjem hos en række kommuner er lagt ned af Ankestyrelsen. Efter at have undersøgt sagen vurderer styrelsen, at kommunerne har handlet i overensstemmelse med regler og praksis.

Seks største byer presser staten: Her er reglerne, vi vil af med

Jura
Folketinget

Med hjemmesiden www.afbureaukratiser.nu og en liste med foreløbig 22 eksempler på, hvordan staten med fordel kan afbureaukratisere, vil landets seks største kommuner bakke op om ønsket om afbureaukratisering, som der er lagt op til i regeringsgrundlaget og understrege, at det er vigtigt, staten nu kommer på banen.

Fjerde minister forsøger sig med museumsreform: Skal ikke ende med bare at omfordele tilskud

KL
Folketinget
Kultur

Landets museer spiller en vigtig rolle i lokalsamfundene og kommunerne, som prioriterer både penge og kræfter på at bakke op om museerne. Kommunerne står i dag for over halvdelen af finansieringen til de statsanerkendte museer og er derfor en central aktør, når forhandlinger om en museumsreform går i gang, lyder det fra KL.

”Jeg har været ved at brække mig over politik”

Byråd
Navne

For det erfarne byrådsmedlem i Køge Mads Andersen (K) var folketingsvalget en ordentlig røvtur. Han manglede blot 300 stemmer for at blive valgt. Nu dropper han landspolitik, men holder en dør på klem for at fortsætte i byrådet efter næste kommunalvalg.