Ældre

Flere kommuner får medhold af Ankestyrelsen i klagesager fra Ældre Sagen

Sager om personalemangel og reduceret tid på plejehjem hos en række kommuner er lagt ned af Ankestyrelsen. Efter at have undersøgt sagen vurderer styrelsen, at kommunerne har handlet i overensstemmelse med regler og praksis.

Kommunens ændrede tilrettelæggelse af hjælpen i perioden medførte ikke en generel ændring i ydelser til borgerne, oplyser Helsingør Kommune. En af de frikendte kommuner. Foto: Colourbox.

27. 02. 2023 - kl. 12:03
Tekst af Ditte-Marie de Seréne d'Acqueria

I sidste uge stod det klart, at Gladsaxe Kommune var blevet frikendt af Ankestyrelsen for at anvende nødberedskab i hjemmeplejen tilbage i december 2021 og januar 2022.

Nu kan flere kommuner ånde lettet op og følge trop. Det gælder både Haderslev, Helsingør og Hvidovre.