4 resultater

Undersøgelse slår fast: Digitale kompetencer bliver vigtige på ældre- og sundhedsområdet

Digitalisering
Ældre
Sundhed

Digitale kompetencer er i høj grad nødvendige for at kunne løse opgaver på ældre- og sundhedssektoren i fremtiden. Det mener hele 88 procent af de adspurgte chefer i kommunerne i KL’s nye teknologiradar, der undersøger kommunernes brug af teknologi. Ifølge KL-direktør skyldes det i høj grad efterspørgsel på de digitale løsninger samt manglen på arbejdskraft

Professor: Hvis den aktive beskæftigelsesindsats sløjfes, vil det få store konsekvenser for arbejdsmarkedet

Beskæftigelse
Arbejdsmarked
Arbejdsmarkedspolitik

Regeringen har i sit regeringsgrundlag lagt op til en reform af beskæftigelsesområdet. Den har dog ikke bebudet, hvad der skal ske på området. Men man bør bevare den aktive beskæftigelsesindsats, for den virker, lyder det fra professor.

Erfaringer fra sabbatår skræmmer unge fra at søge velfærdsjobs

Beskæftigelse
Rekruttering
Uddannelse

En ny undersøgelse viser, at unges erfaringer med jobs i velfærdssektoren i deres sabbatår afholder dem fra at uddanne sig til samme type jobs efterfølgende. Det er stærkt bekymrende, mener både FOA og BUPL.

Ny Viden: Særlov fik minimal betydning for ukrainske flygtningebørn

Arbejdsmarked
Flygtninge
Uddannelse

Ny Viden handler denne gang om Ukraine og uddannelse. Har du tips til undersøgelser, forskningsresultater, rapporter eller analyser, er du velkommen til at tippe os på viden@kl.dk.