Digitalisering
Ældre
Sundhed

Undersøgelse slår fast: Digitale kompetencer bliver vigtige på ældre- og sundhedsområdet

Digitale kompetencer er i høj grad nødvendige for at kunne løse opgaver på ældre- og sundhedssektoren i fremtiden. Det mener hele 88 procent af de adspurgte chefer i kommunerne i KL’s nye teknologiradar, der undersøger kommunernes brug af teknologi. Ifølge KL-direktør skyldes det i høj grad efterspørgsel på de digitale løsninger samt manglen på arbejdskraft

Foto: Colourbox

28. 02. 2023 - kl. 12:21
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Genoptræning gennem en skærm, medicinrobotter og samtaler med hjemmeplejen på iPad’en er blot nogle af de teknologier, der vinder frem i landets kommuner.

Ifølge KL’s nyligt offentliggjorte teknologiradar er det netop skærmbesøg, apps, træningsløsninger og medicinrobotter, der lige nu skaber den største værdi inden for ældre- og sundhedsområdet. Generelt viser Teknologiradaren, der undersøger og kortlægger kommunernes brug af teknologi, ifølge direktør i KL Christian Harsløf, at kommunerne, at de velkendte og gennemtestede teknologier vinder frem.