Januar

117 resultater

Helsingør finder sin nye topchef i Holbæk

Navne

Rasmus Bjerregaard kommer med 11 års erfaring som kommunaldirektør.

Ny Viden: Forældres mentale problemer koster samfundet dyrt

Forskning
Arbejdsmarked
Sundhed

Ny Viden handler denne gang om sundhed, arbejdsmarked og erhverv. Tip til undersøgelser, analyser, rapporter og forskningsresultater modtages gerne på viden@kl.dk.

Jobcenter har fundet succesfuld formel – men sparekrav skaber bekymring

Arbejdsmarked
Beskæftigelse

Færre sager pr. sagsbehandler har indbragt millionbesparelse i Brøndby. Regeringens planer om at spare på beskæftigelsesindsatsen skaber dog bekymring.

Er velfærdsaftalerne aflyst? Det kan ikke engang ministerierne svare på

KL
Folketinget
Frisættelse

De velfærdsaftaler, der skulle sætte kommunerne fri på ét velfærdsområde – og i fire kommuners tilfælde beskæftigelsesområdet – optræder ikke længere i regeringens lovprogram. Om det er udtryk for en aflysning af planerne om at lave velfærdsaftaler med kommunerne, har de relevante ministerier ikke svaret på.

Kommuner skal udvikle metode til at opspore vold hos småbørnsforældre

Sundhed
Børn

Jo tidligere man kan opdage og sætte ind over for mistrivsel i en familie, desto mere kan man rette op på tingene. Nyt projekt skal opkvalificere sundhedsplejersker til at opspore vold og konflikter, der kan få konsekvenser for barnet.

25 år i de ældres tjeneste

Byråd
Ældre

Niels-Erik Sørensen (V) fejrer i januar sit 25-års jubilæum som kommunalbestyrelsesmedlem i Kalundborg. Det startede, efter nogle garvede Venstrefolk fik ham lokket ind i politik. Siden har han utrætteligt kæmpet de ældres kamp for Venstre. De 25 år har dog ikke været uden bump på vejen, og for en kort periode blev han ekskluderet fra partiet.