Byråd
Navne

Proletaren har stadig kaffepletter på skovmandsskjorten

For Mads Thomsen (S) har det første år i Odense Byråd været en fest – men der har også været bump på vejen. Den selvudnævnte proletar er også akademiker og har skullet lære, at viden langt fra er den eneste gangbare mønt i kommunalpolitik.

Foto: Odense Kommune

02. 01. 2023 - kl. 09:49
Tekst af Mads Brandsen

Det stod ikke skrevet i stjernerne, at Mads Thomsen ville stille op til byrådet.

Han har ingen baggrund i DSU. Kun et gammelt medlemskab af partiet, der først blev fornyet ganske kort tid før opstillingsmødet i Socialdemokratiet i Odense, hvor han fik en 27. plads på den 28 kandidater lange liste til KV21. Men selv om partiet gik lidt tilbage, rakte hans personlige stemmetal til at sprænge listen og sætte sig i den sidste og 10. stol i byrådssalen, der tilhører liste A.