Sundhed
Borgerservice

Set & Sket: Haderslev hjælper snusfornuftige unge

Haderslev hjælper unge med nikotinafhængighed, Lyngby-Taarbæk introducerer internationale borgere til byen, og Aalborg opretter borgerservice i landdistrikterne. Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.

Haderslev Kommune har i 2022 hjulpet 50 unge med afhængighed af snus og tobak. Foto: Colourbox

04. 01. 2023 - kl. 11:54
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Haderslev hjælper snusfornuftige unge

Tilbage i 2019 besluttede Haderslevs politikere, at borgere, der søger hjælp til at stoppe med rygning, skulle tilbydes gratis hjælp.

Siden er der kommet et større fokus på unge rygere og unge, der tager snus. Det har Haderslevs rygestopkonsulenter haft stor opmærksomhed på i 2022, lyder det i en pressemeddelelse fra kommunen.