Byråd

”Jeg er en paria, uanset hvor jeg færdes henne”

Principperne var til at forstå, men politikken var svær at føre ud i livet, og den borgerlige anstændighed var svær at holde i hævd hos Nye Borgerlige. Det fik i sidste uge Niels Peder Ravn til at skifte til Det Konservative Folkeparti, hvor han vil kæmpe for kultur og natur.

Pressefoto: Københavns Kommune

09. 01. 2023 - kl. 11:40
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Gennem sit første år som politisk aktiv blev det stadig mere klart for Nye Borgerliges Niels Peder Ravn, at partiets principprogram var nemt at kommunikere til offentligheden, men svært at navigere efter i den politiske virkelighed.

Derfor besluttede han, der ved kommunalvalget i 2021 blev valgt ind i Københavns Borgerrepræsentation for Nye Borgerlige, kort efter nytår at forlade partiet til fordel for Det Konservative Folkeparti.