KL
Overenskomst
Børn

KL-formand om kritik fra BUPL: ”Ærgerligt, det ikke kan lade sig gøre”

Det er ærgerligt, men der er desværre ikke noget at gøre ved det nu og her, for der er ikke hjemmel til det, lyder det fra KL efter kritik fra BUPL, der er utilfreds med, at KL har sat en stopper for betaling af løn til pædagogmedhjælpere på merituddannelse.

10. 01. 2023 - kl. 11:53
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

– Jeg har fuld forståelse for kommunerne og BUPLs koncept, og at det her ser ud til at være en rigtig fin model. Det er ærgerligt, at det ikke kan lade sig gøre, men kommuner må ikke give løn for noget, der ikke er et stykke arbejde. Man er jo på uddannelse, og uddannelse i den her form er finansieret gennem staten. Man får løn for et arbejde, man ikke udfører.

Sådan lyder det fra Steffen Jensen (S), fungerende formand for løn- og personaleudvalget i KL.