Folketinget
Ældre

Ny minister mødte virkeligheden på københavnsk plejehjem

Ældreminister Mette Kierkgaard (M) var mandag på officielt besøg på et plejehjem for første gang. Her hørte hun om, hvor meget Københavns Kommune er lykkedes med – men også om de vanskelige udfordringer, kommunen har, når der kommer flere ældre.

Ældreminister Mette Kierkgaard hilste blandt andet på Karen Fabricius (i blåt). Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

10. 01. 2023 - kl. 09:55
Tekst af Mads Brandsen

– Sikke en stor flok mennesker, lød det fra plejehjemsbeboer Karen Fabricius, da hun og en gruppe ældre på plejehjemmet Møllehuset på Nørrebro i København mandag fik besøg.

Ikke af den uventede slags, men et nøje timet og tilrettelagt besøg af Danmarks nye ældreminister, Mette Kierkgaard (M), der valgte at lægge sit første besøg ude i virkeligheden her i De Gamles By, der foruden Møllehuset tæller tre andre kommunale plejehjem.