Digitalisering
Velfærdsteknologi

Nyt partnerskab skal drive teknologiske løsninger frem

Kommunerne skal blive bedre til at lære af hinanden, når de har fundet en succesfuld formel. Det får de nu bedre mulighed for i Kommunernes Teknologipartnerskab.

Peter Rahbæk Juel (S), formand for KL's arbejdsmarkeds- og borgerserviceudvalg, ser store fordele i, at kommunerne bliver bedre til at dele gode erfaringer med hinanden. Pressefoto

11. 01. 2023 - kl. 10:30
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Med et nyt koncept, som KL lancerer, kan kommunerne nu få hjælp, viden og sparring, der over et par år kan frigive tusindvis af arbejdstimer og give en gevinst i millionklassen. Det er idéen bag det nye teknologipartnerskab for kommunerne.

Konceptet er, at de kommuner, der melder sig til, får konkret hjælp til at implementere digitale løsninger, som allerede har vist sig at kaste resultater af sig i form af bedre velfærd og frigivet tid i andre kommuner.