Rekruttering
Ældre

Borgmestre: Rekruttering kræver stærkt politisk mandat

Skal kommunerne i højere grad lykkes med at rekruttere personale, kræver det i høj grad tydelighed og retning fra politikerne, lød det på Kommunaløkonomisk Forum fra to borgmestre, som delte deres rekrutteringssucceser.

Foto: Lars Horn / Baghuset

12. 01. 2023 - kl. 21:53
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Det er på sosu-området, at kommunerne lige nu har den største rekrutteringsudfordring. Men det er langt fra det eneste område, hvor der er mangel på hænder, slog Kristian Heunicke, direktør i KL fast på Kommunaløkonomisk Forum torsdag.

Sosu-området er dog ekstra udfordret af, at gennemsnitsalderen blandt de nuværende medarbejdere er højere end på andre områder, og så vil der i de kommende år komme markant flere ældre med behov for hjælp.