KL
Beskæftigelse

Vi ​har en stærk økonomi, men manglen på hænder udfordrer

Dansk økonomi er godt rustet til en mulig recession, lyder det fra professor ved Aarhus Universitet og tidligere overvismand Michael Svarer, der holdt oplæg på Kommunaløkonomisk Forum torsdag. Men arbejdskraftmanglen er en udfordring, og derfor er der fortsat brug for fokus på reformer.

Michael Svarer på Kommunaløkonomisk Forum. Foto: Lars Horn/Baghuset

12. 01. 2023 - kl. 11:41
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Danmark er fortsat et af de  lande i verden, der er bedst til at omdanne vores ressourcer til velstand, og dermed er Danmark blandt den absolutte top i verden målt på BNP.

Men ovenpå den seneste tids kriser med stigende priser på både energi og dagligvarer, står vi nu over for en mulig recession. Men vi er godt rustet til en opbremsning i økonomien, forsikrer Michael Svarer, der er professor ved Aarhus Universitet og tidligere overvismand, da han torsdag holdt oplæg på årets Kommunaløkonomiske Forum i Aalborg.