9 resultater

Udvalgsformand: Vi skal uddanne unge til det, vi har brug for

Ældre

Ældreområdet står over for en uundgåelig omstilling, der kalder på forventningsafstemning, prioritering, politisk mod, og ikke mindst kan det blive nødvendigt at gå fra tanken om, at de unge kan blive, hvad de vil, og i højere grad uddanne unge til, hvad der er brug for, lød det fra Christina Krzyrosiak Hansen (S), Holbæk-borgmester og formand for KL’s sundheds- og ældreudvalg, på Kommunaløkonomisk Forum.

Byrådsmedlemmer holder vejret, mens priserne fortsætter med at stige

Økonomi

Det presser kommunerne enormt, at der fortsat ikke kommer nogen kompensation for prisudviklingen, lyder det fra tre byrådsmedlemmer.

Borgmestre: Vi er pressede af borgernes forventninger

Lås ikon

Fire borgmestre nikker genkendende til, at forventningerne til, hvad kommunerne kan levere af velfærd, er stigende.

KL-formand om Store Bededag: ”Stilkarakteren er ikke god, men indholdet er vi glade for”

Jura
Arbejdsmarked
Kultur

Det glæder formand for KL Martin Damm (V), at regeringen tager hul på at øge arbejdsudbuddet med afskaffelsen af Store Bededag, men han mener ikke, at regeringen har været elegant i sin måde at afskaffe helligdagen på.

Økonomidirektør takker af og nyt fra byrådene: Her er ugens navnenyt

Navne

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over ugens navnenyheder.

Akutplan forhandles uden kommunerne: KL vil med ved bordet

Sundhed

Det er afgørende, at forhandlingerne om en akutplan for sundhedsvæsnet tager udgangspunkt i det samlede sundhedsvæsen, lyder det fra KL, der derfor har sendt indenrigs- og sundhedsminister Sophie Løhde (V) et brev med opfordring til at inddrage kommunerne.