Navne

Økonomidirektør takker af og nyt fra byrådene: Her er ugens navnenyt

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over ugens navnenyheder.

Illustration: Line Bisgaard

13. 01. 2023 - kl. 10:50
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Overflyvningen over navnenyhederne i det kommunale landskab begynder denne gang i Aarhus. Her har økonomidirektør Peter Pedersen annonceret, at han stopper ved udgangen af maj. Han har siddet på posten i 11 år, og nu er det som 67-årig snart tid til at drosle lidt ned.

– Jeg har i alle årene brændt for jobbet som økonomidirektør med alle de udfordringer og muligheder, der ligger i jobbet, og det gør jeg stadig – og jeg holder fuld damp på til 1. juni. Men jeg er fyldt 67, og tiden er inde til at træde et skridt tilbage, siger han i en pressemeddelelse.