Ældre

Udvalgsformand: Vi skal uddanne unge til det, vi har brug for

Ældreområdet står over for en uundgåelig omstilling, der kalder på forventningsafstemning, prioritering, politisk mod, og ikke mindst kan det blive nødvendigt at gå fra tanken om, at de unge kan blive, hvad de vil, og i højere grad uddanne unge til, hvad der er brug for, lød det fra Christina Krzyrosiak Hansen (S), Holbæk-borgmester og formand for KL’s sundheds- og ældreudvalg, på Kommunaløkonomisk Forum.

Foto: Lars Horn/Baghuset

13. 01. 2023 - kl. 13:20
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

– Vi er sindssygt udfordrede.

Christian Krzyrosiak Hansen (S), borgmester i Holbæk og formand for KL’s sundheds- og ældreudvalg, startede med at slå fast, at udfordringerne på ældreområdet er mange og store, da hun på Kommunaløkonomisk Forum fredag talte om fremtidens ældrepleje.