Byråd
Skole
Kriminalitet

Kommune giver undskyldning til tidligere kostskoleelever

De tidligere elever på Gravenshoved Kostskole får nu en undskyldning fra Aalborg Kommune, efter advokatundersøgelse har afdækket forfærdelige forhold på skolen.

Aalborgs borgmester Thomas Kastrup-Larsen (S) siger nu på vegne af kommunen undskyld til tidligere elever på Gravenshoved Kostskole. Pressefoto

17. 01. 2023 - kl. 11:21
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Selvom de juridiske konsekvenser af sagen om Gravenshoved Kostskole endnu ikke står klart, giver Aalborg Kommune med det samme en undskyldning til de tidligere elever på skolen. Det sker, efter et samlet byråd har gennemgået en advokatundersøgelse, som har belyst forholdene på skolen.

– Jeg ved, at grundighed og ordentlighed har været nøgleord fra dag ét i den her sag, og derfor er det også ordentligt, at vi siger undskyld til de elever, der har oplevet ting på Gravenshoved Kostskole, som ingen skulle have haft oplevet. Det skulle de ikke dengang, og det skal de stadig ikke. Vi ved, at de har ledt efter nogen, som ville lytte og tage dem alvorligt. Vi har som kommune lyttet og taget dem alvorligt, da de kom til os, og det håber jeg, at de også har oplevet, siger borgmester Thomas Kastrup-Larsen (S) i en pressemeddelelse.