Beskæftigelse
Uddannelse

Store kommunale forskelle på andelen af unge uden uddannelse eller beskæftigelse

Der er store forskelle på andelen af unge, der er uden uddannelse eller beskæftigelse, viser tal fra Indenrigs- og Sundhedsministeriets Benchmarkingenhed. Derudover er der en række forhold, som karakteriserer gruppen, der på landsplan omfatter 42.515.

42.515 unge mellem 15 og 24 år er hverken under uddannelse eller i beskæftigelse. Det svarer til 6,3 procent af de unge i Danmark. Foto: Colourbox

17. 01. 2023 - kl. 11:18
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Der er store geografiske forskelle at finde blandt kommunerne, når det kommer til andelen af unge mellem 15 og 24 år, som hverken er i uddannelse eller i beskæftigelse.

Det viser en rapport fra Indenrigs- og Sundhedsministeriets Benchmarkingenhed, der har analyseret gruppen, som på landsplan i 2021 udgjorde 6,3 procent af de unge. Det svarer til 42.515 personer.