Sundhed
Ældre
Landdistrikter

Set & Sket: 7. klassers teknologi skal hjælpe plejecentre

7. klasses elever i Viborg løser plejecentres udfordringer med teknologi, Ringkøbing-Skjern vil have flere unge hjem fra Aarhus, og Guldborgsund har fået kontanthjælpsmodtagere med nyttejobindsats. Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.

En 7. klasse vises rundt på et plejecenter i Viborg for at løse udfordringer med teknologi. Foto: Viborg Kommune

18. 01. 2023 - kl. 11:37
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

7. klassers teknologi skal hjælpe plejecentre

Elever fra 7. klasse i Viborg besøger i årets første to måneder plejecentre rundt i kommunen. Besøgene sker som en del af et undervisningsforløb, hvor eleverne skal løse en udfordring på et plejecenter ved hjælp af teknologi.

I første del af forløbet tager eleverne ud og får en rundvisning på et plejecenter. Undervejs skal de se efter en udfordring, som kunne blive løst med en form for teknologi. Efterfølgende skal eleverne med udgangspunkt i robotteknologi løse den konkrete udfordring, de opdagede på plejecentret.