Beskæftigelse
Social

Billund er bedst til at få unge i gang

Billund Kommune har den lavest andel af unge, der hverken står med uddannelse eller beskæftigelse, hvis man tager højde for befolkningssammensætning. Flere afdelinger under samme tag kan tage en stor del af æren, lyder det fra kommunen selv.

6,5 procent af de unge mellem 15 og 24 år i Billund er uden uddannelse eller beskæftigelse. Foto: Netstof / Modelfoto

20. 01. 2023 - kl. 10:20
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Billund er landets bedste til at få unge mennesker i uddannelse og job.

6,5 procent af de unge mellem 15 og 24 i Billund Kommune står uden uddannelse eller beskæftigelse. Det er den laveste blandt kommunerne, i forhold til hvad man kunne forvente. Det viser en analyse fra Indenrigs- og Sundhedsministeriets Benchmarkingenhed.