5 resultater

KL klar med bud på løsning i Chromebook-sagen

KL
Digitalisering
Skole

Kommunerne og KL er nu klar til at aflevere omfattende materiale i sagen om brugen af Chromebooks i folkeskolerne og også give et bud på, hvordan problemerne kan løses.

Kommunerne skal undersøge kokosolie og katteallergi: Det bliver mere og mere hyklerisk

KL
Folketinget

Fire eksempler på, at landets kommuner bliver bedt om at undersøge alt fra kokosolie til katteallergi, illustrerer ifølge KL’s formand Martin Damm (V), at det er noget nær umuligt at spare på administration, når staten stiller flere og flere krav til kommunerne.

Udfordringer var der nok af, da Ritt var overborgmester – men det fik hende blot til at kæmpe videre

Byråd
Navne

Selv om Ritt Bjerregaard (S) fik det bedste personlige kommunalvalg nogensinde, var hendes fire år ved magten ikke nemme. Lørdag døde hun, 81 år gammel.

”Det er meget værdifuldt at se det barn, det handler om, i øjnene”

Byråd
Social

Sårbare mennesker står Anette Poulsens hjerte nært. Efter et liv i sundhedsvæsenet bruger hun nu sin indflydelse i Aarhus Byråd på at skabe gode, tidlige indsatser – både ved at sende penge de rigtige steder hen og ved at træffe beslutninger om tvangsfjernelser.

Når man sætter nogen eller noget fri, risikerer man også at tage rettigheder fra nogen andre

Skole
Frisættelse