6 resultater

Social
Udsatte børn og unge
Arbejdsmarked

Ny Viden handler i denne uge om udsatte unge og arbejdsmarked. Tips til nye analyser, forskningsresultater og undersøgelser modtages gerne på viden@kl.dk.

10 projekter får del i pulje til kystbeskyttelse

Klima
Folketinget
Økonomi

150 millioner kroner fordeles mellem 10 kystbeskyttelsesprojekter i hele landet. Der var dog samlet søgt om anlægsomkostninger for cirka 857 millioner kroner i alt.

KL: Store Bededag burde have været forhandlet med arbejdsmarkedets parter

Folketinget
KL
Arbejdsmarked

I et høringssvar til regeringens lovforslag om at afskaffe Store Bededag gør KL det klart, at spørgsmålet burde have været et anliggende mellem arbejdsmarkedets parter – og ikke indført ved lov. Samtidig mener KL, at der er brug for en nærmere drøftelse af de økonomiske konsekvenser for kommunerne.

Bedstemor i børnehave er en succes i Odense

Børn
Ældre
Arbejdsmarked

Et nyt samarbejde mellem frivillige fra Ældre Sagen og Odense Kommunes børnehuse er kommet godt fra start, og både børn og voksne er glade for, at der en gang i mellem er en ekstra hånd at holde om.

KL efter ministers kritik af merit: Staten har også et ansvar

Uddannelse
Børn

Børne- og undervisningsminister Mattias Tesfaye (S) har rettet kritik mod KL for at lukke for kommunernes mulighed for at give løn under meritpædagogernes uddannelse. Men ansvaret ligger i høj grad også hos staten, lyder det nu fra KL.

Hver syvende sorterer ikke sit affald: I Rødovre kender man typen

Affald & genbrug

Det skal være let og entydigt at sortere sit affald, påpeger forsker. Udvalgsformand i Rødovre vil nødig svinge bødeblokken, men overvejer andre muligheder for at få de sidste med.