Folketinget
Arbejdsmarked

Borgmestre kæmper for kaserne i forsvarsforlig

Seks borgmestre beder forsvarsminister Jakob Ellemann-Jensen (V) om at huske Vordingborg Kaserne, hvor der er ledig kapacitet, når der laves forsvarsforlig.

Vordingborg Kaserne. Foto: Colourbox

25. 01. 2023 - kl. 12:06
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Der er masser af gode grunde til at tage Vordingborg Kaserne i betragtning, når Folketinget skal lave et nyt forsvarsforlig.

Sådan lyder det fra seks borgmestre, heriblandt Vordingborgs Mikael Smed (S), der i et brev til forsvarsminister Jakob Ellemann-Jensen (V) appellerer til, ”at Vordingborg Kaserne ud fra et operationelt, økonomisk og samfundsmæssigt perspektiv bliver indtænkt i det kommende forsvarsforlig som hjemsted for nye professionelle enheder og værnepligtige”.