Dagtilbud
Børn

Forældre er generelt tilfredse med deres børns dagtilbud

Forældre er generelt tilfredse med deres barns dagtilbud på tværs af landets kommuner. Der er dog også forskel på tværs af kommuner, ligesom der også er forskelle i forældretilfredsheden på tværs af dagtilbud inden for samme kommune, viser analyse fra Indenrigs- og Sundhedsministeriets Benchmarkingenhed. Tilfredsheden kan også hænge sammen med kommunernes valg og prioriteringer på dagtilbudsområdet.

25. 01. 2023 - kl. 12:09
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Forældrene er overvejende positive, når de skal svare på, hvor tilfredse de er med deres barns dagtilbud. Det viser en ny analyse fra Indenrigs- og Sundhedsministeriets Benchmarkingenhed.

Forældrenes tilfredshed varierer således på kommuneniveau fra 3,9 til 4,5 på en skala fra 1 til 5, og mens der generelt er høj tilfredshed, er der også forskelle mellem kommunerne. Nogle af forskellene kan skyldes kommunernes rammevilkår, men selv hvis benchmarkingenheden tager højde for rammevilkårene, er der stadig forskel på forældrenes tilfredshedsniveau kommunerne imellem.