Arbejdsmarked
Erhverv

Set & Sket: Kultur skal booste ensomme unges jobchancer

Frederikshavn vil bruge kultur til at hjælpe ledige unge, Favrskov har anskaffet sig endnu en naturbus, og virksomhederne i Tønder har masser af besøgende. Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.

Frederikshavn vil bruge kultur til at få ensomme og ledige unge tættere på arbejdsmarkedet. Foto: Frederikshavn Kommune

25. 01. 2023 - kl. 09:28
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Kultur skal booste ensomme unges jobchancer

Et nyt forløb i Frederikshavn Kommune ved navn KulturBoost skal hjælpe unge mellem 18 og 30 år, der kæmper med ensomhed, ledighed og som ikke er i gang med en uddannelse.

– I arbejdsmarkedsudvalget er vi optagede af, at alle unge i vores kommune får mulighed for at komme i job eller i gang med en uddannelse. Med KulturBoost søsætter vi et målrettet forløb, der skal øge de unges mentale trivsel og bygge bro til uddannelse og arbejdsmarked, siger John Karlsson (S), formand for arbejdsmarkedsudvalget i Frederikshavn Kommune, i en pressemeddelelse.