Arbejdsmarked
Arbejdsmarkedspolitik

DA afviser frisættelse af beskæftigelsesindsatsen

Man risikerer, at kommunerne svigter indsatsen på beskæftigelsesområdet, hvis de bliver frisat, mener DA’s vicedirektør. Socialrådgiverne og HK Kommunal er til gengæld positive overfor regeringens planer om at sætte området fri, men har dog en række betænkeligheder ved økonomien.

Foto: Hung Tien Vu

27. 01. 2023 - kl. 11:39
Tekst af Mads Brandsen

Idéen om at frisætte kommunerne på beskæftigelsesområdet, som SVM-regeringen har lanceret i sit regeringsgrundlag, er ikke vokset i Dansk Arbejdsgiverforenings have.

Det slog vicedirektør Erik Simonsen fast torsdag, da han deltog i centrum-venstre-tænketanken Ceveas konference om beskæftigelsesområdets fremtid.