Byråd
Ældre

25 år i de ældres tjeneste

Niels-Erik Sørensen (V) fejrer i januar sit 25-års jubilæum som kommunalbestyrelsesmedlem i Kalundborg. Det startede, efter nogle garvede Venstrefolk fik ham lokket ind i politik. Siden har han utrætteligt kæmpet de ældres kamp for Venstre. De 25 år har dog ikke været uden bump på vejen, og for en kort periode blev han ekskluderet fra partiet.

Siden 1998 har Niels-Erik Sørensen (V) siddet i kommunalbestyrelsen i Kalundborg. Foto: Kalundborg Kommune

30. 01. 2023 - kl. 11:00
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Som 41-årigt postbud i 1997 var det ikke oplagt for Niels-Erik Sørensen (V), at han skulle blive medlem af kommunalbestyrelsen i Kalundborg. Han var godt nok relativt kendt i byen på grund af en hel del foreningsarbejde og arrangementer, som han var med til at stable på benene.

– Så var der nogle garvede Venstrefolk på min postrute, der spurgte, om ikke vi skulle have mig op til valg. Det fik de mig lokket med, og det endte faktisk rigtig godt for mig. Jeg fik et fantastisk valg og blev valgt som nummer to. Det var helt nyt for mig, men enormt spændende, så jeg blev bidt af det, og så er det egentlig gået slag i slag, siger Niels-Erik Sørensen.