Her er fem kommunale nedslag fra maratondebat

Afslutningsdebatten i Folketinget onsdag strittede som vanligt i alle mulige retninger. Vi samler de mest relevante kommunale pointer op her.

Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix

01. 06. 2023 - kl. 12:16
Tekst af Mads Brandsen

Efter 16 timer og 18 minutters afslutningsdebat kunne folketingsmedlemmerne natten til torsdag sætte punktum for endnu et travlt år på tinge. Mellem de mange meningsudvekslinger om snart sagt alt mellem himmel og jord blev der både tid til selfies, grin og et indtag af slik, der nok overstiger ernæringseksperternes anbefalinger.

Vi har i denne uges "Hørt på Borgen" samlet de vigtigste pointer fra debatten, når man ser den med kommunale briller.