Økonomi

Viborg har sparet 100 millioner kroner – og den gode nyhed er, at andre kan gøre dem kunsten efter

Selv om omsætningen på SKI’s indkøbsaftaler er næsten tredoblet de senere år, er der stadig et potentiale for at spare endnu flere penge – og dermed få flere penge til kommunale kerneopgaver, lyder det fra SKI’s ledelse.

Foto: Kim Leland

07. 06. 2023 - kl. 10:20
Tekst af Mads Brandsen

Viborgs kommunaldirektør Lasse Jacobsen har et flot rundt tal i ærmet: 100 millioner kroner.

Så meget sparer Viborg Kommune på at købe ind på fælles indkøbsaftaler i regi af SKI (Staten og Kommunernes Indkøbsservice) og Viborg Kommunes egne indkøbsaftaler. Det er en besparelse, der er til at tage at føle på.