Sundhed
Ældre

Hjørring har succes med kvikskranke, der giver borgere rollatorer og badebænke med hjem

I Hjørring kan borgere med brug for hjælpemidler få hurtig hjælp i en kvikskranke. Den løsning har vist sig populær.

08. 06. 2023 - kl. 11:55
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Hver uge møder mellem fem og 15 borgere op i Hjørring Kommunes kvikskranke, som har eksisteret siden begyndelsen af februar. Her kan borgerne ansøge om hjælpemidler, få behandlet deres sag her og nu, og få udleveret hjælpemidler, som de kan tage med hjem med det samme.

– I kvikskranken kommer borgerne direkte ud i vores hjælpemiddeldepot, hvor de møder en sagsbehandler, som kan straksbehandle deres sag, og gå ud på depotet og finde det hjælpemiddel, borgeren har brug for, fortæller Ingelene Schelde, leder af myndighed hjælpemidler i Hjørring Kommune, og fortsætter: