Ældre
Sundhed
Handicap

Slagelse får millioner til at mindske sygefravær

Slagelse vil fortsætte arbejdet med at bringe sygefraværet ned blandt medarbejderne på ældre- og socialområdet. Nu får kommunen knap fem millioner til at nedbringe sygefraværet.

Foto: Colourbox

08. 06. 2023 - kl. 11:47
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Snart får Slagelse Kommune lidt ekstra penge ind på kommunens konto. Kommunen har nemlig søgt om penge fra Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekrutterings pulje til nedbringelse af sygefravær på offentlige arbejdspladser og fået tilsagn om, at kommunen får knap fem millioner kroner.

Pengene skal bruges på at videreudvikle sygefraværsindsatser og nedbringe og forebygge sygefravær i afdelingerne handicap og psykiatri samt sundhed og ældre, som har søgt om pengene.