Navne
Byråd
Ledelse

Direktør-exits og ny borgmester i Aalborg: Her er ugens navnenyheder

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over ugens navnenyheder.

Illustration: Line Bisgaard

09. 06. 2023 - kl. 08:39
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Denne uges overflyvning af de kommunale navnenyheder starter i Morsø Kommune, hvor Arne Kirk fratræder som direktør for teknik og miljø. Arne Kirk fratrådte sin stilling den 6. juni som konsekvens af ”forskellige ønsker og holdninger til den fremtidige udvikling og drift af kommunens afdeling for teknik og miljø”, lyder det i en pressemeddelelse fra Morsø Kommune.

Stillingen som teknik- og miljødirektør vil blive varetaget via en konstituering af Torben Gregersen, der er kommunens direktør for børn og unge, samt gennem omfordeling af opgaver til den øvrige direktion. Samtidig skal kommunalbestyrelsen i forbindelse med budgetforhandlingerne i efteråret drøfte muligheden for permanent at skære antallet af direktører i kommunen fra fem til fire.