Økonomi
Økonomistyring
Folketinget

Milliontilskud skal sikre fremtiden på Mors

Et nyt udviklingspartnerskab sikrer Morsø Kommune i alt 60 millioner kroner de kommende tre år i særtilskud. Det er afgørende for, at kan fortsætte udviklingen af Mors, siger borgmester.

Hans-Ejner Bertelsen (V), borgmester i Morsø Kommune, er glad for, at kommunen er sikret et tilskud de kommende år. Foto: Morsø Kommune

09. 06. 2023 - kl. 10:17
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Det er en glad borgmester i Morsø Kommune, Hans Ejner Bertelsen (V), som har skrevet under på et nyt udviklingspartnerskab mellem kommunen og Indenrigs- og Sundhedsministeriet. Som en del af partnerskabet følger nemlig et særtilskud til kommunen på 20 millioner kroner årligt i 2024, 2025 og 2026 foruden de 40 millioner kroner, kommunen får i særtilskud i år.

Og pengene er afgørende for kommunen, slår borgmesteren fast.