5 resultater

Krigen i Ukraine har flyttet udenrigspolitikken ind i kommunerne

Byråd

Ifølge mere end halvdelen af landets kommuner har krigen i Ukraine givet anledning til, at udenrigspolitik spiller en større rolle i kommunerne.

Sygefraværet i kommunerne steg sidste år

Arbejdsmiljø
COVID19

Coronakrisen fik sygefraværet blandt de kommunale medarbejdere til at stige voldsomt – og stigningen har bidt sig fast, konkluderer VIVE i ny analyse.

Arbejdstilsynet slår ned på vold i ældreplejen: Hvert tiende plejecenter gør ikke nok

Arbejdsmiljø
Ældre

Mere end hvert tiende plejecenter, der fik besøg af Arbejdstilsynet sidste år, fik kritik for ikke at gøre nok for at forebygge vold mod medarbejderne. Samtidig er antallet af anmeldte voldssager steget med 40 procent over fem år. Ekspert peger på, at udviklingen kan vendes, hvis ledelsen prioriterer det.

Professor: Kommuner og udenrigstjenesten bør knytte tættere bånd

Udland
Ukraine

Det vil være til gensidig gavn, hvis der var tættere kontakt mellem kommuner og udenrigstjenesten, mener professor Martin Marcussen.

”Jeg kan være enig med Enhedslisten den ene dag, og med Dansk Folkeparti den anden”

Navne

Byrådspolitiker Lars Hedegaard (løsg.) interesserer sig ikke det mindste for politik og ideologier. Han er forretningsmand med stor kærlighed for Silkeborg, og som ved sidste kommunalvalg blev valgt ind i den konservative gruppe. Senest har han valgt at blive løsgænger efter en længerevarende uoverensstemmelse i byrådet.