Byråd
Navne

”Jeg kan være enig med Enhedslisten den ene dag, og med Dansk Folkeparti den anden”

Byrådspolitiker Lars Hedegaard (løsg.) interesserer sig ikke det mindste for politik og ideologier. Han er forretningsmand med stor kærlighed for Silkeborg, og som ved sidste kommunalvalg blev valgt ind i den konservative gruppe. Senest har han valgt at blive løsgænger efter en længerevarende uoverensstemmelse i byrådet.

Foto: Silkeborg Kommune

12. 06. 2023 - kl. 09:39
Tekst af Ditte-Marie de Seréne d'Acqueria

Lars Hedegaard (løsg.) har både været befalingsmand i Forsvaret, studeret på et universitet i USA og været administrerende direktør samtlige år i sit firma, der sælger reservedele til franske og italienske biler. Politik blev der først tid til ved sidste kommunalvalg.

– Min familiære situation har spillet ind. Man skal enten gøre det før eller efter børn. Det er interessen for borgerne, der er min primære motivation. Jeg vil være med til at sætte en retning for i morgen, om 5 år og om 10 år. Silkeborg er hjerteblod, det er følelser. Jeg har altid boet i Silkeborg, kun afbrudt af min militærkarriere, siger den nuværende løsgænger, der tilbragte seks år i Det Jydske Dragonregiment i hans unge dage.