Byråd

Forsvarende (borg)mestre kom, så og sejrede

Det blev endnu engang Sydhavsøerne, personificeret af henholdsvis Guldborgsunds og Lollands borgmestre, Simon Hansen (S) og Holger Schou Rasmussen (S), der løb med sejren i årets borgmesterbattle i bordfodbold på Folkemødet.

Team Sydhavsøerne, Holger Schou Rasmussen (S), Lolland og Simon Hansen (S), Guldborgsund, vandt bordfodboldturneringen for borgmestre. Foto: Line Oxholm Thomsen

16. 06. 2023 - kl. 11:35
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Iført lokale klubtrøjer, højspændt klar til kamp mødte otte af landets borgmestre torsdag aften op i kommunernes telt til årets borgmesterbattle i bordfodbold.

Simon Hansen (S) og Holger Schou Rasmussen (S), borgmestre i henholdsvis Guldborgsund og Lolland kommuner, udgjorde for andet år i træk et hold, mens de blev udfordret af Vestegnen i form af Pernille Beckmann (V), Greve, og Anders Wolf Andresen (SF), Hvidovre, foruden Ulrik Wilbek (V), Viborg, som havde slået sig sammen med Anne-Sofie Orth (K), Rudersdal, og endelig Sophie Hæstorp-Andersen (S), København, og Mads Skau (V), Haderslev.