Byråd
Navne

Aalborg nye borgmester på første arbejdsdag: ”Jeg er landet i verdens bedste job”

Selv om han har haft et par år til at overveje situationen, er det noget helt andet pludselig at kunne kalde sig borgmester, konstaterer nyvalgte Lasse Frimand Jensen (S).

Fungerende borgmester Helle Frederiksen (S) giver Lasse Frimand Jensen kæden på. Foto: Facebook

21. 06. 2023 - kl. 12:31
Tekst af Mads Brandsen

Tankerne om, at borgmesterkontoret måske en dag ville blive ledigt, har rumsteret i nogen tid i Lasse Frimand Jensens hoved(S).

Offentligheden blev i udgangen af marts bekendt med, at den nu daværende borgmester Thomas Kastrup-Larsen (S) ville gå af før tid. Men vi skal et par år tilbage, før Thomas Kastrup-Larsen luftede sine overvejelser om at forlade posten midt i valgperioden overfor sin daværende gruppeformand i byrådet.