Skole
Udland

Set & Sket: Skoleelever til OL

Tusinder af elever til Skole OL-finale, nye vejnavne viser støtte til Ukraine og bedre overblik over sociale tilbud. Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.

Der var fart over feltet og fyldt med glade børn, da Skole OL-finalerne løb af stablen i Billund. Foto: Skole OL

21. 06. 2023 - kl. 11:26
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

OL på programmet

Næsten 7000 skoleelever fra hele landet dystede i sidste uge i Skole OL-finalen i Billund. Der var både atletik, bowling, bueskydning, cricket, dans, orienteringsløb, roning, triatlon og combat archery på programmet. Før finalen har over 50.000 skoleelever deltaget i de indledende kvalifikationsstævner.

Hele ugen har summet af liv og god stemning, og der har været fyldt med glade og forventningsfulde Skole OL-deltagere.