Navne
Byråd
Ledelse

Ny borgmester og flere nye direktører: Her er ugens navnenyt

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over ugens kommunale navnenyheder.

Illustration: Line Bisgaard

23. 06. 2023 - kl. 10:30
Tekst af Mads Brandsen

Vi begynder denne uges kommunale navne-rundtur nordpå – nærmere bestemt i Aalborg, hvor Lasse Frimand Jensen (S) overtog borgmesterposten mandag. Det er den blot anden borgmesterudskiftning i denne valgperiode, og Lasse Frimand Jensen er med sine 37 år Aalborgs yngste borgmester nogensinde. Vi talte med ham tirsdag – hvor han blandt andet løftede sløret for, hvor længe han har overvejet at gå efter posten.

Videre til Vallensbæk, hvor der er nyt om en anden socialdemokrat. En noget mere erfaren af slagsen, nemlig Søren Wiborg (S), der siger farvel og tak efter hele 25 år i kommunalbestyrelsen i den gennem alle årene konservativt styrede kommune. Søren Wiborg stopper ifølge Sjællandske grundet arbejde og overlader pladsen til sit barnebarn, Cille Wiborg Ørndrup. Hun indtræder formelt 1. september.