6 resultater

Ny lov giver børn flere rettigheder og stiller store krav til kommunerne

Mistrivsel
Unge

Landets kommuner er allerede i fuld gang med at implementere Barnets lov, der træder i kraft om et halvt års tid. Det stiller store krav til kommunernes sagsbehandlingspraksis, lyder det fra flere kommuner, mens socialrådgiverne frygter, at dårlige arbejdsvilkår spænder ben for implementeringen.

Eksperter: Barnets lov bliver en kæmpe udfordring

Unge

Barnets lov kommer indiskutabelt til at stille store krav til kommunernes sagsbehandlingspraksis og socialrådgivernes faglighed, lyder det fra flere eksperter på området.

Sophie blev anbragt som barn: Ny lov skal give børn en stemme

Børn
Mistrivsel
Unge

Sophie Højvang Woode, der blev anbragt som barn, ville ønske, at hun var blevet inddraget bedre i sit sagsforløb. Hun håber, at Barnets lov kan give flere børn en stemme i deres egen sag, men hos De Anbragtes Vilkår er man ikke udelt begejstret for den nye lov.

Næstved har fundet ny kommunaldirektør

Navne

Fra 1. august skal 41-årige Camilla Nowak Kirkedal lede Næstved Kommune.

Camilla Nowak Kirkedal. Foto: Fredericia Kommune

Kommunaldirektør fortsætter i jobbet

Navne

Thomas Foged fortsætter som kommunaldirektør i Billund Kommune efter at have været konstitueret i stillingen siden februar.

Set & Sket: Vild sportsfest i Aalborg

Arbejdsmiljø

3000 atleter i Aalborg, pris for sundt arbejdsmiljø, og tilflyttere, der kører gratis. Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.