Arbejdsmiljø

Set & Sket: Vild sportsfest i Aalborg

3000 atleter i Aalborg, pris for sundt arbejdsmiljø, og tilflyttere, der kører gratis. Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.

Stangspring på Honnørkajen. Foto: Lars Møller

28. 06. 2023 - kl. 09:12
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

En uge med sport

DM-ugen 2023 sluttede søndag aften med breakdance på havnefronten i Aalborg efter flere dages tætpakket sportsfest. Over 200 danske mestre blev kåret i 40 forskellige idrætsgrene, og over 150.000 tilskuere overværede de sportslige festligheder.

– DM-ugen har igen været den vildeste sportsfest og en kæmpemæssig succes. Vi har sammen med Danmarks Idrætsforbund og de mange specialforbund skabt en virkelig succesfuld DM-uge med over 3000 atleter og tusindvis af tilskuere hver eneste dag. Det har været imponerende at se de fyldte tribuner til de mange mesterskaber, hvor solen skinnede om kap med de over 200 guldmedaljer, der blev overrakt under DM-ugen, siger Lasse Frimand Jensen (S), borgmester i Aalborg Kommune, i en pressemeddelelse.